15. december: Karen Brosbøl Wulf

Foto: VisitDenmark 

SAMS Julekalender 2014

Hver dag i december præsenterer SAMS en uddannet medievidenskaber i sit nuværende job. Vi håber, at det kan give et interessant og inspirerende indblik i, hvilke job der kan være i vente, når studietiden er forbi.

Glædelig jul og al held og lykke i denne eksamenstid.

38-årige Karen Brosbøl Wulf arbejder i VisitDenmark, som har ansvaret for at brande og markedsføre Danmark som rejsemål, så flere turister vælger at holde ferier og møder i Danmark. Karen Brosbøl Wulf arbejder med forretningsudvikling, hvor hendes primære opgave er styrke dialogen med partnere og interessenter om turismens udvikling og VisitDenmarks rolle og værdi – samt at bidrage til den strategiske udvikling af dansk turisme. Karen har en bachelor i Internationale Udviklingsstudier fra RUC, og blev kandidat i Medievidenskab fra Aarhus Universitet i 2005.

Tre typiske arbejdsopgaver

  1. Dialog med interessenter. Jeg er løbende i dialog med vores vigtigste interessenter – for eksempel politikere, partnere og interesseorganisationer for at fortælle om turismens betydning og styrke markedsføringen af Danmark. Det kan eksempelvis være at arrangere et turismeevent på Folkemødet på Bornholm i samarbejde med erhvervsaktører fra turismebranchen, hvor fokus er på strategisk kommunikation omkring VisitDenmark og turisme. 
  1. Regeringens vækstplan for turisme. Turisme udgør ét af regeringens otte vækstområder. Jeg deltager i sekretariatet for eksekveringen af Vækstplanen, herunder blandt andet udviklingen af kulturturisme og serviceringen af det Nationale Turismeform, som skal udvikle en national strategi for dansk turisme.
  1. Nye måder at markedsføre Danmark på. Jeg er med til at udvikle idéer til nye måder at markedsføre Danmark som rejsemål på. Lige nu arbejder vi for eksempel på at lave en større Danmarksevent i forbindelse med OL i Rio i 2016, hvor dansk turisme, eksport og kultur bliver markedsført. Et andet eksempel er, da vi  brugte afholdelsen af Eurovision i København som afsæt til at markedsføre Danmark som rejsemål via events, presse, konkurrencer og happenings rundt om i verden.

En af mine sjoveste arbejdsopgaver
En af de sjoveste opgaver var, da jeg – dengang som direktionsassistent – stod for at udvikle og gennemføre en virksomhedskonference for alle vores cirka 100 medarbejdere fra vores ni markeder. Konferencen foregik hos Årstiderne og alle dele af konferencen var tænkt og gennemført ud fra et kreativt og involverende landmandstema om at så og høste. Det betød at vi fik arbejdet med at udvikle vores strategi på en meget innovativ og inspirerende måde – for eksempel ved at vores idéer enten blev kastet på møddingen eller plantet som tulipanløg, som vi kunne se blomstre med videre.

 

0
0

0 Comments

Leave a reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*