SAMS Seminar 2015

KOM TIL SAMS SEMINAR 2015 OG BLIV KLOGERE PÅ MEDIEFORBRUGEREN ANNO 2015

SAMS Seminar 2015

Tid Lør d. 21. – Søn d. 22. marts
Sted Aarhus Universitet
Finlandsgade 21
8200 Aarhus N
(AU – Nygaard bygn. 5335)
Pris 250 kr. inkl. forplejning

Tilmeld dig online her

I nutidens medielandskab er det ikke længere mediet, det handler om, men os som brugere og forbrugere. Vi er konstant på og konstant forbundet. SAMS giver dig derfor en unik mulighed for at komme bag om den forbundne forbruger på dette års seminar.

Over to dage vil anerkendte oplægsholdere fra medie- og kommunikationsbranchen stille skarpt på eksperimenterende tv-programmer, online nyhedsformidling, netdating, den digitale forbruger anno 2015, virksomheders strategiske brug af sociale medier og meget mere. Med andre ord, hvad der sker i krydsfeltet mellem medierne og den forbundne forbruger. Kort sagt giver seminaret DIG et praktisk syn på din teoretiske hverdag på studiet og muligheden for at se, hvad du kan bruge din uddannelse til.

Tag med til et weekendseminar, hvor du er i fokus. Vi glæder os til at se dig!

Følg med på vores sociale medier, hvor vi løbende offentliggør oplægsholderne:

Facebook    facebook.com/SAMSnet.dk

SnapChat    find os – vi hedder samsnetdk

Instagram  @samsnetdk

Twitter       @SAMSnetdk

SAMS Seminar

SAMS Seminar er en årligt tilbagevendende begivenhed for studerende på medie- og kommunikationsuddannelserne i Danmark samt andre interesserede.

Idéen bag seminaret er at samle studerende til en weekend med både faglighed og underholdning på programmet. Det er derfor en oplagt mulighed for at skabe netværk, blive underholdt og få indsigt i medie- og kommunikationsbranchen.

Praktisk

Program

Tilmelding foregår online her. Bemærk at der er et begrænset antal pladser, der besættes efter først-til-mølle princippet. NB: Billetsalget stopper den. 13.3.2015 kl. 23.59.

For den studievenlige pris på 250 kr. får du to dage spækket med interessante oplægsholdere, fuld forplejning (frokost og aftensmad lørdag samt frokost søndag + kaffe/the og frugt).

Du skal være medlem af SAMS for at deltage i seminaret. Er du ikke allerede medlem, kan du blive det for kun 50 kr. (medlemskabet gælder for resten af din studietid). Du kan læse mere og melde dig ind i SAMS her.

Som medlem af Kommunikation og Sprog kan du deltage i seminaret for bare 200 kr. (kræver stadig medlemskab af SAMS). Send en mail til administration@samsnet.dk med dit KS medlemsnummer. Du vil herefter modtage nærmere anvisning for tilmelding.

Du skal selv sørge for at komme til og fra Aarhus. Vi har undersøgt mulighederne for at arrangere transport fra hhv. København, Odense og Aalborg, men vi kan ikke gøre det billigere end en WildCard-billet med DSB. Vi vil dog gerne gøre rejsen så nem for dig som mulig.

Følgende afgange passer med seminarets start

Togafgange til Aarhus:

  • Afgang fra Aalborg kl. 07:18 og ankomst i Aarhus kl. 08:52 (IC-tog 120)
  • Afgang fra Aalborg kl. 08:01 og ankomst i Aarhus kl. 09:20 (ICL-tog 24)
  • Afgang fra København kl. 06.00 og ankomst i Aarhus kl. 09.12 (IC-tog 117)
  • Afgang fra Odense kl. 07.34 og ankomst i Aarhus kl. 09.12 (IC-tog 117)

Busforbindelser til AU:

Bus 2A kører næsten til døren fra Aarhus Banegaard. Du skal stå af ved stoppet “Paludan-Müllers Vej/Finlandsgade v. Storcenter Nord”

Parkering
Er du i bil, er der gratis parkering i nærheden af lokationen.

Som landsdækkende forening er det vigtigt for SAMS, at det er lettest muligt for alle vores medlemmer at deltage i det årlige seminar.

For deltagere der ikke kommer fra Aarhus, er det muligt at overnatte på hostel fra ca. 180 kr. per nat. Prøv City Sleep-In.

Lørdag den 21. marts

10.00 Velkomst

Velkomst og introduktion.

v. Stine Harritsø, projektleder for SAMS Seminar 2015

10.10 Fremtidens markedsføringsstrategi

David Ledstrup, Social Media Advisor

Få indblik i den nye generation af forbrugere.

v. David Ledstrup, rådgiver i sociale medier ved Bigum & Co

11.00 Præsentation af CA a-kasse

CA logo

Præsentation af SAMS’ samarbejdspartner, CA A-kasse.

11.30 Twinpeaks.dk

Skærmbillede 2015-02-19 kl. 19.39.43

Om kommunikation fra blogger til tusindvis af læsere.

v. Mette Marie Lei Lange, blogger på twinpeaks.dk

12.15 Præs. af Kommunikation & Sprog

KS

Præsentation af SAMS’ samarbejdspartner Kommunikation & Sprog.

13.30 Crowdsourcing med succes

Pressefoto - Breinholt

Når seeren er medskaber og går secondscreen.

v. Anders Breinholt, TV-vært på TV 2 og partner i Pineapple Entertainment

14.15 Online kærlighed

Charlie Breindahl

Om hvad netdating gør ved vores opfattelse af kærlighed og kan vi blive afhængig af at søge kærligheden online?

v. Charlie Breindahl, ekstern lektor – Film, medier og kommunikation, KU

15.15 Politikens vej fra den levende avis til din levende avis

Anders Emil Møller (Politiken)

Hvordan presser de digitale medier de klassiske omnibusmedier, og hvorfor er det den bedste nyhed i 130 år?

v. Anders Emil Møller, digital udviklingschef på Politiken og blogger på andersemil.dk

16.00 Indholdsstrategi på sociale medier

AstridHaug_kvadrat lille

Vejen til succesfuld digital kommunikation – at arbejde strategisk med sociale medier.

v. Astrid Haug, digital rådgiver og forfatter

17.00 Generalforsamling (frivilligt)

Alle medlemmer af SAMS kan deltage i årets generalforsamling. Bemærk at eventuelle vedtægtsændringer og datoer for rettidige indsendendelse af punkter til generalforsamlingen annoncerer på samsnet.dk

Søndag den 22. marts

10.00 Præsentation af nyvalgt bestyrelse

Præsentation af den nyvalgte bestyrelse for SAMS.

10.15 Snapchat dit TV-program

Lasse From

De traditionelle medier begynder at tage Snapchat til sig, men hvordan bruger de platformen? Do’s & don’ts om meningsfuld brug af Snapchat.

v. Lasse From, social medie specialist, DR

11.15 Verdens største live events

Claus Nielsen

Fra idé til kæmpe nationale og internationale live oplevelser – hør hvordan Red Bull arbejder med historiefortælling og involvering af målgruppen.

v. Claus Nielsen, marketing director, Red Bull Denmark

13.00 Identifikation og iscenesat autenticitet i Gift ved første blik

maya albana

Hvad er det, der engagerer, rører og rammer os, når vi ser TV?

v. Maya Albana, dokumentarinstruktør og redaktionschef

13.45 Kom og del dit liv

Henrik Byager - Pressefoto

Om holdnings- og medieudvikling i en tid med selvpublicering i fokus.

v. Henrik Byager, kommunikationsrådgiver og livsstilsekspert

14.45 TV Talk: De yngste forbrugere

Stine Liv

foto kopi

 

Medieforsker Stine Liv Johansen og Ramasjang Redaktør Mette Fyhn ser nærmere på, hvilke overvejelser der er i forbindelse med at producere indhold til de allermindste.

v. Stine Liv Johansen, medieforsker, Aarhus Universitet og Mette Fyhn, redaktør på Ramasjang