Om SAMS

[vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”1/1″ el_position=”first last”]

SAMS er en frivilligbaseret forening af studerende for studerende

SAMS arbejder for at skabe en fælles faglig platform mellem studerende og brancher inden for medie- og kommunikationsfeltet. Vi tilbyder en praktisk orienteret vinkel som supplement til den viden, du tilegner dig gennem studiet.

[/vc_column_text] [box type=”whitestroke” pb_margin_bottom=”yes” width=”1/1″ el_position=”first last”]

Vision
SAMS vil være den foretrukne forening af og for medie- og kommunikationsstuderende i Danmark.

Mission
SAMS vil gennem medie- og kommunikationsfaglige arrangementer give et teoretisk studie en praktisk vinkel samt skabe tværfaglige netværk mellem de studerende og erhvervslivet.

[/box] [vc_column_text pb_margin_bottom=”yes” pb_border_bottom=”no” width=”1/1″ el_position=”first last”]

SAMS blev oprindeligt grundlagt i 1989, men blev efter et par års pause genstiftet i 2010. I SAMS arbejder vi på tværs af uddannelsesretninger og universitetsbyer, og derfor består bestyrelsen også af i alt 9 studerende fra forskellige uddannelser i Aarhus og København. Her er der ligeledes nedsat projektgrupper, som står for planlægning og afholdelse af lokale arrangementer.

Blandt de mange aktiviteter i SAMS er der særligt to flagskibe: Det årlige SAMS Seminar og mediemagasinet SAMSON.

[/vc_column_text] [vc_column_text title=”SAMSON” pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”1/2″ el_position=”first”]

SAMSON er et frivillig baseret mediemagasin, der i mere end 20 år har bragt fagartikler om alt inden for medier og kommunikation. Magasinet udkommer tre gange om året – november, marts og maj – to gange som online magasin og én gang på tryk.

Målgruppen for magasinet er studerende på videregående uddannelser og relevante branchefolk, som har særlig interesse for medier, journalistik, politisk kommunikation, markedsføring og lignende.

Fremadrettet skal SAMSON også fungere som et online arkiv med faglige artikler, der kan give studerende overblik over og inspiration til eksamensemner. På den måde bliver de studerendes forskning tilgængeligt for alle interesserede.

Læs mere om SAMSON

[/vc_column_text] [vc_column_text title=”SAMS Seminar” pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”1/2″ el_position=”last”]

Hvert forår holder SAMS et weekendseminar for alle medie- og kommunikationsstuderende samt andre interesserede.

Ideen bag seminaret er at samle medie- og kommunikationsstuderende fra hele Danmark til en weekend med både faglighed og underholdning på programmet.

Hvert år præsenteres et nyt tema, der kan være både bredt og snævert, overordnet og nichepræget – så længe det har med medier og kommunikation at gøre. Relevante oplægsholdere fra forskningsmiljøet og erhvervslivet bliver inviteret til at fortælle og debattere om det aktuelle emne fra forskellige vinkler.

Tidligere seminarer

[table type=”striped_minimal”]
[trow]

[tcol]2018[/tcol]

[tcol]”Når medier fanger” Læs mere om SAMS Seminar 2018[/tcol]

[/trow]

[trow]

[tcol]2017[/tcol]

[tcol]”Når medier flytter grænser” Læs mere om SAMS Seminar 2017[/tcol]

[/trow]

[trow]

[tcol]2016[/tcol]

[tcol]”Medier i krig” Læs mere om SAMS Seminar 2016[/tcol]

[/trow]

[trow]

[tcol]2015[/tcol]

[tcol]”Den forbundne forbruger – hvor bundet er du af medierne?” Læs mere om SAMS Seminar 2015[/tcol]

[/trow]

[trow]

[tcol]2014[/tcol]

[tcol]”Jagten på virkelighed – autentiticitet i medierne” om krydsfeltet mellem virkelighed og medieret iscenesættelse. Læs mere om SAMS Seminar 2014[/tcol]

[/trow]

[trow]

[tcol]2013[/tcol]

[tcol]”Mediedøgnet” om de medier, der fylder, rammesætter og på mange måder skaber din hverdag. Læs mere om SAMS Seminar 2013[/tcol]

[/trow]

[trow]

[tcol]2012[/tcol]

[tcol]”Bag om medierne – det succesfulde tv-program” om produktionsfaser – fra idéudvikling over casting til redigering[/tcol]

[/trow]

[trow]

[tcol]2011[/tcol]

[tcol]”Så kan du lære det” om kommunikationsplanlægning, hvor deltagerne udformede kommunikationsstrategier for Ungdommens Røde Kors, AIDS-Fondet og Scleroseforeningen[/tcol]

[/trow]

[trow]

[tcol]2010[/tcol]

[tcol]”Trekantsdrama på den mediepolitiske scene”- et seminar om medier, spin og demokrati[/tcol]

[/trow]

[trow]

[tcol]2009[/tcol]

[tcol]”Den Innovative Formidling” om nye formidlingsformer[/tcol]

[/trow]

[/table]

[/vc_column_text] [blank_spacer height=”30px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [divider type=”standard” text=”Go to top” width=”1/1″ el_position=”first last”] [blank_spacer height=”30px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [clients item_count=”12″ category=”All” pagination=”no” width=”1/1″ el_position=”first last”]

1 kommentar

Der er lukket for kommentarer.