SAMS Adventskalender: Medieåret 2019 3. søndag i Advent 

SmileBright… så længe det varede
Medieåret 2019 bød i starten på mange tandpastasmil fra landets influencere. Disse smil fik sig dog en brat afslutning, da virksomheden bag, SmileBright, blev undersøgt af DR programmet “Kontant”. Undersøgelsen viste nemlig, at produktet kunne være direkte skadelig for dine tænder og tandkød, og at konsekvenserne ved at bruge dette “mirakelprodukt” på ingen måde var tydeliggjort. 

 Men det var ikke kun virksomheden selv, som efterfølgende skulle stå til ansvar. De mange influencere, blandt andet Peter Falktoft, måtte undskylde for sin markedsføring af produktet, samt bede virksomheden om at trække reklamen tilbage. Andre influencere fulgte Peter Falktoft  trop, og undskyldte overfor sine følgere, at de havde anbefalet produktet uden at kende det godt nok. Flere blev kritiseret voldsomt for deres manglende research af produktet, hvilket må siges at have smittet negativt af på deres brand. Hvis du ønsker at blive klogere på hele sagen, blandt andet Peter Falktofts tilbagetrækning, kan du læse mere via nedenstående link, og dermed blive klogere på et af årets største influencer-skandaler:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-09-25-peter-falktoft-traekker-sig-fra-reklame

 

Radio Loud erstatter Radio24syv
2019 blev også året, hvor vi skulle sige farvel til Radio24syv. Efter kanalens 8 års tilstedeværelse, blev det for mange en trist afsked til et væld af forskellige programmer, god musik og spændende samtaler. Lukningen af radioen fandt sted d. 31. oktober med undtagelse af P6 beat, som til manges glæde fik lov til at bestå et år mere.  

For direktøren af det nye Radio Loud, Ann Lykke Davidsen, skulle der ikke herske nogen tvivl om, at overtagelsen af sendefladen bliver et stort stykke arbejde. Hun udtalte til DR: “Det er en opgave, som er sindssygt svær at løfte. Det bliver den også for os, men nu skal vi prøve”. Radio Loud sender for første gang d. 1. april 2020, og derfor kan vi i det nye år vente os en ny radiokanal. Særligt de unge har noget at se frem til, da kanalen netop vil fokusere på denne målgruppe.

Hvis du har lyst til at læse mere om denne sag, kan du følge linket og blive klogere på Danmarks fremtidige radio:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/24syv-lukker-den-nye-kanal-loud-vinder-plads-paa-dab-kanal

 

0 Comments

Leave a reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*