Oplægsholdere

[box type=”coloured” pb_margin_bottom=”no” width=”1/3″ el_position=”first”]

Information

[/box] [box type=”coloured” pb_margin_bottom=”no” width=”1/3″]

Online tilmelding

[/box] [box type=”coloured” pb_margin_bottom=”no” width=”1/3″ el_position=”last”]

Hent program

[/box] [blank_spacer height=”20px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [divider type=”dotted” text=”Go to top” width=”1/1″ el_position=”first last”] [blank_spacer height=”20px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_single_image image=”2649″ image_size=”full” frame=”borderframe” full_width=”no” lightbox=”no” link_target=”_self” shadow=”no” width=”1/3″ el_position=”first”] [vc_column_text title=”Michael Dyrby” pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”2/3″ el_position=”last”]

Nyhedsdirektør, TV 2

Michael Dyrby har lavet tv siden 1989, og bl.a. været både redaktionssekretær, redaktionschef og souschef på TV 2 Nyhederne hvor han blev ansat i 1994. Michael Dyrby har bl.a. været med til opbygge TV 2’s morgenflade, Go’ morgen Danmark samt Morgennyhederne inden han i 2002 blev konstitueret i stillingen som nyhedschef. Siden 2010 Michael Dyrby været nyhedsdirektør og medlem af TV 2’s direktion.

Det var, hvad vi valgte at bringe
Michael Dyrby vil til SAMS seminar 2013 fortælle om prioriteringen af nyheder, spin og kampen om dagsordenen.

 

[/vc_column_text] [blank_spacer height=”40px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_single_image image=”2510″ image_size=”full” frame=”borderframe” full_width=”no” lightbox=”no” link_target=”_self” shadow=”no” width=”1/3″ el_position=”first”] [vc_column_text title=”Ingolf Gabold” pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”2/3″ el_position=”last”]

Tidl. tv-programdirektør og dramachef , DR

Ingolf Gabold har med serier som Rejseholdet, Nikolaj og Julie, Ørnen, Sommer, Livvagterne og senest Borgen mange års erfaring inden for den danske dramagenre og vil give os et indblik i produktionen heraf. Til seminaret slår vi sammen med Ingolf Gabold ind på DR1 søndag aften kl. 20.00, hvor medieritualet og fænomenet dansk drama samler folket.

Danskernes Drama
Til SAMS Seminar 2013 vil Ingolf Gabold fortælle os om opskriften på, hvordan man opnår succes på både dansk og internationalt niveau. Han vil desuden fortælle om, hvordan fiktion og virkelighed kan smelte sammen og være anledning til stor diskussion, hvordan identifikationsgraden i serierne skaber røre blandt den danske befolkning, og hvordan en serie kan skabe samtalestof i alle dele af samfundet.

 

[/vc_column_text] [blank_spacer height=”40px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_single_image image=”2507″ image_size=”full” frame=”borderframe” full_width=”no” lightbox=”no” link_target=”_self” shadow=”no” width=”1/3″ el_position=”first”] [vc_column_text title=”Claus Hovge Andersen” pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”2/3″ el_position=”last”]

Bladdirektør, Jyllands-Posten

Claus Hovge Andersen er bladdirektør hos Jyllandsposten og har tidligere været administrerende direktør for Den Blå Avis.

Avismediets overlevelse
Claus Andersen vil til SAMS Seminar 2013 fortælle om, hvilke strategier der anlægges for at gøre avismediet konkurrencedygtigt i en tid, hvor specielt den digitale platform udfordrer mediet på hjemmebanen. Oplægget handler derfor om fremtidsudsigterne for det danske morgenmedie, samt hvilke konsekvenser digitaliseringen har for journalistisk indhold og praksis. Det er aktuelle spørgsmål der tages op om et traditionelt medie i en brydningstid – For hvordan defineres en avis anno 2013 overhovedet?

Kom og få et indblik i de strategier, som anlægges for at innovere avismediet og holde det i live.

[/vc_column_text] [blank_spacer height=”40px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_single_image image=”2508″ image_size=”full” frame=”borderframe” full_width=”no” lightbox=”no” link_target=”_self” shadow=”no” width=”1/3″ el_position=”first”] [vc_column_text title=”Henrik Bødker” pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”2/3″ el_position=”last”]

Ph.d. og medieforsker, Aarhus Universitet

Henrik Bødker er medieforsker og centerleder for Center for Journalistiske Universitetsuddannelser (CJU) ved Aarhus Universitet.

Social nyhedsformidling
Hvad sker der med nyhederne når vi får dem gennem sociale netværk med de kommentarfiltre der hersker her, og ikke gennem de traditionelle journalistiske nyhedskanaler?

[/vc_column_text] [blank_spacer height=”40px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_single_image image=”2648″ image_size=”full” frame=”borderframe” full_width=”no” lightbox=”no” link_target=”_self” shadow=”no” width=”1/3″ el_position=”first”] [vc_column_text title=”Astrid Haug” pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”2/3″ el_position=”last”]

Kommunikationsrådgiver, Haug Kommunikation

Astrid Haug arbejder til daglig med at rådgive virksomheder og organisationer i strategisk brug af sociale medier. Astrid har tidligere fungeret som særlig rådgiver i Kulturministeriet og arbejdet som community manager på Berlingske. Herudover er Astrid Haug medforfatter til bogen ”Lyt til elefanterne – digital kommunikation i praksis”.

Astrid Haug er uddannet cand. mag. i Medievidenskab fra Aarhus Universitet.

Sociale medier som arbejdsredskab
Til SAMS Seminar 2013 vil Astrid Haug tage os med ”bag tæppet” og fortælle om, hvordan politikere, organisationer og virksomheder strategisk udnytter vores rituelle brug af sociale medier. Du får et indblik i, hvordan vi påvirkes gennem sociale medier, uden vi reelt opdager, at vi er blevet fanget i “marketingsnettet”.

[/vc_column_text] [blank_spacer height=”40px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_single_image image=”2506″ image_size=”full” frame=”borderframe” full_width=”no” lightbox=”no” link_target=”_self” shadow=”no” width=”1/3″ el_position=”first”] [vc_column_text title=”Bent Steeg Larsen” pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”2/3″ el_position=”last”]

Medie- og analysechef, Politiken

Bent Steeg Larsen arbejder til daglig med at analysere og forstå vores mediebrug. Han har bl.a. beskæftiget sig en del med radio og tidligere fungeret som ekstern lektor på Københavns Universitet.

Hverdagens soundtrack
Radioen er et fast element i mange danskeres døgnrytme – men hvorfor?

[/vc_column_text] [blank_spacer height=”40px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_single_image image=”2514″ image_size=”full” frame=”borderframe” full_width=”no” lightbox=”no” link_target=”_self” shadow=”no” width=”1/3″ el_position=”first”] [vc_column_text title=”Ulrik Petersen” pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”2/3″ el_position=”last”]

Direktør for mediebureaugruppen Aegis Medias Aarhus-afdeling

Aegis Medias Gruppen indeholder bl.a. mediebureauerne Carat og Vizeum, som er blandt Danmarks bedste, hvis man spørger annoncørerne.

Reklamestrategi i en mediehverdag
Ulrik vil til SAMS Seminar 2013 fortælle om, hvordan man skaber Danmarks bedste bureau-gruppe gennem en unik organisering, en stærk vinderkultur og det at turde udfordre kunderne. Dette i et konkurrencepræget marked, hvor brugen af teknologi og digitale services udvikler sig med en hastighed, vi aldrig tidligere har oplevet.

Er du klar på, at dine forestillinger om bureau-verdenen bliver udfordret, at få sat marked og teknologi i en kommerciel og forbrugermæssig kontekst samt opleve, hvilke nye digitale services som kommer til at påvirke os inden længe, så er dette noget for dig.

[/vc_column_text] [blank_spacer height=”40px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_single_image image=”2505″ image_size=”full” frame=”borderframe” full_width=”no” lightbox=”no” link_target=”_self” shadow=”no” width=”1/3″ el_position=”first”] [vc_column_text title=”Anders Christiansen” pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”2/3″ el_position=”last”]

Strategisk planner hos reklamebureauet Evision 

Anders Christiansen har hænderne ‘helt nede i skidtet’ når han hver dag arbejder med danskernes mediebrug som strategisk planner hos Envision. Anders Christiansen har også tidligere stået i spidsen for Mindshares social media-satsning.

Fremtidens medielandskab
Til SAMS Seminar 2013 vil Anders Christiansen belyse fremtidens mediebrug og de kommende tendenser, den byder på. Her vil dagenes oplæg ”afrundes” med et blik i krystalkuglen, hvor konsekvenserne af vores liv i og med medierne behandles. Er vores forhold til tv, avis og radio i opbrud på grund af multi-skærming? Hvad er vores holdninger og forventninger til fremtiden, og hører involverings-hypen og web 2.0 fortiden til? Det vil du blandt andet vide mere om efter oplægget med Anders Christiansen.

[/vc_column_text] [blank_spacer height=”40px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_single_image image=”2511″ image_size=”full” frame=”borderframe” full_width=”no” lightbox=”no” link_target=”_self” shadow=”no” width=”1/3″ el_position=”first”] [vc_column_text title=”Jakob Rosenkrands” pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”2/3″ el_position=”last”]

Vært på Deadline 22:30 på DR2

Jacob Rosenkrands er uddannet cand.scient.pol ved Københavns Universitet. Han har mere end 10 års erfaring med dybdeborende journalistik, både indenfor radio, tv og avismediet. De seneste år har Jacob brugt sine kompetencer som erfaren interviewer og ordstyrer på DR2s Deadline 22:30 og debat- og reportageprogrammet På den 2. side DR2.

Til SAMS Seminar 2013 vil Jacob styre debatten imellem Stig Hjarvard og Henrik Kaare Nielsen med indgående spørgsmål og grundige opsamlinger. Der bliver stillet skarpt på konsekvenserne ved vores rituelle medieforbrug. Hvis du har blod på tanden, kan du også bidrage til debatten med din holdning til problemstillingen

 

[/vc_column_text] [blank_spacer height=”40px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_single_image image=”2513″ image_size=”full” frame=”borderframe” full_width=”no” lightbox=”no” link_target=”_self” shadow=”no” width=”1/3″ el_position=”first”] [vc_column_text title=”Stig Hjarvard” pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”2/3″ el_position=”last”]

Ph.d. i medievidenskab og professor ved Institut for Medier, Erkendelse og formidling på Københavns Universitet

Stig Hjarvard står bag en lang række forskningsprojekter om medier, kommunikation, journalistik og kultur, og de fleste kender ham som en ivrig bidragsyder til medie og kommunikationsfaglige felt

Til SAMS Seminar 2013 udgør Stig Hjarvard den ene halvdel i debatten, som stiller skarpt på vores medierede hverdag og konsekvenserne af, at medierne fylder mere og mere. Sammen med Henrik Kaare Nielsen vil Stig Hjarvard debattere følgerne af mediernes øgede indflydelse på vores samfundsmæssige og sociale liv.

Oplægget vil give dig indsigt i nogle af de konsekvenser, positive som negative, som vores øgede medieforbrug medfører – måske har du tydeligt mærket nogle af konsekvenserne på egen krop eller måske bliver du overrasket over hvad dit medieforbrug egentlig gør ved dig og samfundet.

[/vc_column_text] [blank_spacer height=”40px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_single_image image=”2509″ image_size=”full” frame=”borderframe” full_width=”no” lightbox=”no” link_target=”_self” shadow=”no” width=”1/3″ el_position=”first”] [vc_column_text title=”Henrik Kaare Nielsen” pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”2/3″ el_position=”last”]

Dr. Phil og professor ved Institut for Æstetik og Kommunikation på Aarhus Universitet

Henrik Kaare Nielsen er kulturteoretiker og har især koncentreret sin forskning om politisk og demokratisk kultur. I den forbindelse har Henrik Kaare Nielsen beskæftiget sig meget med nyere medier og deres indflydelse på samfundet, kulturen og sociale processer.

Til SAMS Seminar 2013 vil Henrik Kaare Nielsen sammen med Stig Hjarvard debattere mediernes øgede rituelle indflydelse på vores hverdag. Selvom hverdagen umiddelbart kommer til at glide lettere med medierne som hjælpemidler, er det så ensbetydende med at de kun har en positiv betydning?

De to kompetente mediespecialister vil med garanti få dig til at reflektere over den sociale og samfundsmæssige konsekvens det har, næste gang du logger på facebook, ser tv eller tjekker en hjemmeside.

[/vc_column_text]